måndag 4 maj 2009

Jag panikskriver en hemtenta och låtsas att jag är nåt!

Herre, vilket förvirrat och uppånervänt tillstånd jag befinner mig i...
Mitt golv är fullt av svettiga pjäxor, gamla skidkläder, skidfodral och smutstvätt uppmixat med diverse utspridda pärmar, böcker, papper och viktiga anteckningar till denna härliga hemtentamen jag trevande försöker genomföra. Under tidspress då.

Under tidspress härvar jag på och kryssar mellan diverse informativa websidor, tjorviga papper och min vän kaffet och jag tänker att det här dygnet nog är det närmaste jag verkligen har kommit prestationsångest och tentapanik. Och det känns inte särskilt farligt, alltså är det inge synd om mig, bara lite intensivt.

Jag tror inte att det går så bra egentligen, men jag låtsas. För det är ett faktum att jag imorgon drar till sthlm och icke kommer ha tid till nån hemtentamen.
Alltså, jag har natten och morgondagens förmiddag på mig att prestera, till skillnad från de ordinarie fyra dagarna jag fått om jag inte valde AT-forum... (men gu vad håller jag på med, verkar ju verkligen som att jag söker sympatier, men det är inte det, jag bara pausar i mitt verkliga hemtentaskrivande).

Jag hinner, en händelserik vecka är bara vad det är. Om ett dygn är jag i huvvudstaden och agerar värdinna, iklädd ljusblå t-shirt och härlig skidbränna.
Lyllos mig!

1 kommentar:

L sa...

och aldrig blir man så sugen att blogga lite som när man panikskriver tenta.. =)
Fint inlägg!
Jag tycker du gjorde rätt! helt ok att ta skidsemester och sen tokskriva hemtenta/c-uppsats. Ibland måste man prioritera det viktiga i livet. Lycka till!