söndag 5 april 2009

Kvällsrapport från ett trött söndagsbarn som tagit fram cykeln och börjat använda cykelhjälm.

Jag tittar på Wild kids finalen och blir rörd till tårar av alla fina hjältar.

"När Hugo vann tänkte jag ingenting i huvudet.
Glädjen bara tog över."

Och på tal om nåt helt annat, eller ja, på tal om tävlingar i och för sig, så förlorade jag raviolitävlingen. Eller, jag valde att lägga mig på torsdagens eftermiddag. Insåg att insatsen från min medtävlare var så grymt mycket större, så allt annat än honom som segrare hade varit skämmigt. Medan jag delade en 800grams burk på 3 måltider och avrundade med en stödbanan sopade han i sig hela burken. Per måltid. 1,6 kilo ravioli per dag alltså.
Den insatsen är ta mig fanken värd en trisslott.

1 kommentar:

DubbelM sa...

nog för att jag tycker om ravioli men det finns ju gränser. ska för övrigt äta det till lunch i morgon.