söndag 15 februari 2009

Norrlandskusten

Hemma i hemstaden, på snabbvisit.

Gillar äldre människors visdom och kloka ord.
Satt bredvid en sån redig dam på bussen upp.
Det var nåt i hennes tonfall och vänliga blick.
Det var fint. Hon frågade vad jag gjorde och önskade mig lycka till i livet.
Jag sa, tack detsamma och trevlig helg.
Och förmodligen korsas våra vägar inte mer.

Framför mig, liksom snett framför, satt en brud i 20-års åldern och skrev ett schmäktande kärleksbrev...ja, alltså, jag har ganska bra syn, och eftersom att hon envist fyllde i varje bokstav med rött (kanske dagen till ära) kunde jag inte undgå. Det gick typ såhär:

Älskling!
Sen den första gången jag såg dig har jag alltid vetat att det skulle vara du och jag för alltid
(sen ett längre parti jag inte kunde avläsa, annat än det ständigt återkommande "älskling").
Vi har haft våra svåra stunder där vi bråkat, men vi hittar alltid tillbaka till varandra och jag älskar dig så...blablabla
Jag älskar dig! / Din älskling

Joråsåatt. Den tjejen visste hur man uppvaktar nån på alla hjärtans dag.

Inga kommentarer: