måndag 9 mars 2009

Jag-är-bäst-i-världen-måndag!


Och denna måndag är jag bäst i världen på att koka havregrynsgröt!!!

För kännedom är detta en temadag instiftad för tre veckor sen av mig och några klasskompisar.
Reglerna är såhär: Meningen inleds med - Jag är bäst i världen på att...
Ja och sen så säger man vad det är och får en applåd. Ingen får ifrågasätta eller sätta sig emot.
Grejjen är den att man ska träna på att kunna lyfta fram det man är bra på!

Det är svårt och jobbigt. Men jag vänjer mig.

Imorgon är det tisdag utan tema. På fredag däremot, är det sms-fredag, jag förklarar reglerna då, häng på vettja, tror världen blir något gladare på det viset!

God afton!
**********
Rättelse!
Tisdag är visst tema tisdag. Det är dagen då jag och T pratar ut om våra känslor inför att en klasskamrat lämnat oss. Vi brukar göra det genom gradering, 1-10. Det blir tredje gången nu som vi bearbetar.

1 kommentar:

H.S. sa...

asbra grej. skriv om varje gång ni har tema och vad man ska göra.