måndag 8 december 2008

Du har försenade lån, återlämnas snarast!

Jag fick ett kravbrev från Lulebiblioteket och fattade ingenting. Det var svinlängesen jag lånade nåt där sist...Men boken skall SNARAST lämnas tillbaka!
Va, jag lämnar väl in mina böcker i tid?
Jaha, det var den boken...som min bror skulle lämna tillbaks åt mig...
(så jag ringer ett samtal...)
- Hej, du, du har visst glömt lämna tillbaks min biblobok?
- Va, vaddå för bok?
- Ja, den som jag gav dig när du var i Ume sist å sa att du skulle lämna tillbaka...
- Har du gett mig en bok som jag skulle lämna tillbaka? Nej det har jag INGET minne av...du sa aldrig nåt om att lämna tillbaka iaf...
-Det gjorde jag visst!
- Men jaha, nu fattar jag, jag hittade nån skitkonstig bok om leder igår när jag skulle packa upp min väska från Ume. Fan vad konstigt tänkte jag. Sen tänkte jag att den var Roberts...Jag lämnar den till mamma, jag vågar inte lämna tillbaka.

Nja. Inte alla rätt.
Det var oktober när han var här och det säger väl två saker:
1. Petter jobbar inte som blixten med att ta hand om gammal packning
2. Kanske är min skuld till biblioteket ganska mycket mer än 5 kronor

Min bror, ibland förvirringen personifierad.

4 kommentarer:

tjej sa...

hej bloggen! dig känner jag! /gissa vem

Linnéa sa...

jag gissar på ellen...hm, eller kanske liv?

tjej sa...

fel, försök igen! :)

Linnéa sa...

jag vet...jag har ju kommit på vem du är nu! :) en tjej av den allra bästa sorten!