måndag 22 december 2008

Julskinkan, del II

Den där skinkan hörrni. Den omtalade...
Här kommer uppföljningen, för sanningen kommer så småningom alltid fram. '
Och allt som inte är stulet, kommer också igen...
Petter är hemma och äter och kläcker plötsligt ur sig:
- Okej, ska jag berätta hur det var med den där jävla skinkan? Erik kom förbi på jobbet precis när jag fått den, så jag sa, skaru ha en skinka? Han vart skitglad och tog den. Sen när du verkade tycka att den var så himla viktig har jag försökt styra tillbaka den. Den står i ett kylskåp på Eriks jobb nu, måst du ha den prick nu? Du får den imorgon.
- Men om du har gett en skinka till Erik kan du ju inte ta tillbaka den.
- Jag fick ju förklara hur viktig den är för dig. Och att den är nyckeln till att jag ska styra upp mitt liv. Han förstod. Du får den imorgon.

Stackars lillgrisen. Aldrig vet den vars den hör hemma.
Går allt enligt planen står den dock på vårt julbord på onsdag.
Over and out. / L

1 kommentar:

Ellen Englund sa...

hahahah, jag kissar ner mig