fredag 19 december 2008

Lule i mitt hjärta

- Hallojsan!
- Hallojsan, hallojsan...nå, har det gått bra?
- Jotack, nog gick det fint!
- Jaha, fick du stå å vänta?
- Stå och vänta? Haha...nja jag hade det ju rätt bekvämt, behövde inte gå många steg till dörren...
- Jaha, gick det bra på bussen då?
- Bussen?! Vaddå, du tror väl inte att dom lät mig gå inifrån stan, nog skjutsade dom hela vägen hem...ingen jävla lokaltrafik med det här bagaget, i sånt fal hade jag väl ringt!
- Vaddå lokaltrafik, jag pratar ju om länstrafiken förstås..har inte pappa hämtat dig?
- Pappa?! Hämtat mig?! Jag har ju för fasen åkt med L's pappa hem...det var ju själva anledningen till att jag just kom hem idag....gratis skjuts.
- Det måst jag säga att du aldrig sagt...ja, då har jag missuppfattat. Men int har du sagt det...jag fattade det som att du skulle åka hem samtidigt som L bara...
- Men det var väl det jag förklarade i måndags när du ringde och undrade när jag kommer hem?!
- Gud vad tjorvigt. Att du inte sa nåt då, när jag ringde och frågade när du skulle komma...Ring pappa, han står ju på busstationen och väntar på dig.

- Hej pappa, jag är hemma. Det hela är ett missförstånd.
- Nejmen hej valp, tyckte väl att det inte kom några bussar

Ha.ha.ha. (tyckte att hon var väldigt angelägen om EXAKT vilken tid jag skulle dyka upp och att hon hoppades att pappa skulle hinna komma hem från jobbet, så att hon kunde steka klart köttet. Det spelar väl ingen roll om han inte hunnit komma hem tänkte jag, mamma har väl aldrig oroat sig för sånt. hm).

Men jag är hemma nu hörrni. Och det är sig likt.
Hur har ni det?

2 kommentarer:

DubbelM sa...

Hahahahahahahahahaha! Gud så roligt! Skulle lika gärna kunna va hemma hos mig i morgon men jag har pratat med pappa och han är med på att jag åker bil i alla fall..tur det! Hoppas du har det bra hemöver. LÄngtar rejält tills i morgon. -10 i Östersund idag. kram!

Emelie sa...

hej ja har det bra.. jag älskar dej och din familj. jag längtar så tills jag kommer till luleå och får röra om i sara och bosse grytan. pusss