torsdag 18 december 2008

Sju sorters kakor!

Jag är påväg hemåt. Hemåt mot julen, familjen, vännerna och maten.
Väskan är packad. Jag är redo. Först bara en liten anekdot om dagens finaste:

- Jag har en julklapp till dig!
- Till mig? (jag har ju ingen till dig jag...)

Och jag fick två till och med. Så när jag kom hem kunde jag inte hålla mig utan öppnade bägge.
Sju sorters kakor! I min ensamhet skrek jag av glädje! Känns som en grej som ska finnas i var och ens kök. Och nu har jag också en! Och som om inte det vore nog, så dyker det upp kaffe av det finaste slaget, och en glasskål med lock. En sån där hemtrevlig och fin! Så när jag ska ta ut pappret som ligger där i märker jag, att det är ju inte alls nåt papper, det är ju massa hemmagjorda kolor! Jag skickar ett sms och försöker skriva tack. Känner mig nästan lite generad. Vänlighet alltså. Bland det finaste jag vet!

Ses i den vackraste av städer!

Inga kommentarer: