torsdag 8 januari 2009

(Gotta Get Some Action) Now!

Kollar på Dom kallar oss artister & The Hellacopters...

Och känner mig plötsligt inte så frän i jämförelse.

Dom är däremot väldigt mkt rock'n roll.

Och det här http://www.youtube.com/watch?v=lZjdODnOF9M
Är å sin sida väldigt mkt rock'n roll.
På det stillsamma sättet. På tal om Hellacopters alltså.

För, minns du Annerdahls kyrkan i början av augusti?
Sömninga människor och den vackraste av musik. Vill. Tillbaka.

(ja, Hederos&Hellberg har gjort en magnifik cover på GottaGetSomeAction-låten, men eftersom jag inte hittade den på youtube, vart det såhär. Och eftersom jag är trög och inte fattar hur man får bort själva hela adresskiten så att det blir sådär snitsigt så ser det sådär b-igt ut här ovanför. men skit i det å tryck ändå, för det är ju så vackert).

1 kommentar:

H.S. sa...

klart jag minns. jag minns allt. stämningsfullt och vackert. mitt i natten, bitterljuva sommar.. underbar konsert