onsdag 14 januari 2009

Styrdansen, mina vänner, styrdansen!

Shitshit...ibland är det roligt va. Ända sen den där magiska kvällen på Skogis i våras då jag tafatt virvlade runt på dansgolvet till tonerna av Svärmorsdrömmarz, har jag ju vetat, att det där med bugg, det måste nog varje människa lära sig. Visst att det var jävligt kul fast jag inte alls klarar av att nån för mig och fast den som förde mig inte alls klarade av att föra. Hur roligt ska det då inte bli på riktigt? Då man lärt sig dansens ädla konst och virvlar runt i värsta sortens dansaklänningar..va?!

Ja...ett sätt att lära sig är ju att gå en kurs. Men för att gå den där kursen krävs helst en meddansare och mina egna försök att ragga nån villig till detta har ju inte gått särskilt bra...antingen så är de bögar som inte dansar, redan fulllärda eller bara fattiga. Nåväl. Nu har mina vänner börjat hjälpa till. Fick precis en bekräftelse från en dejtingsajt där "jag" (läs E) hade registrerat en användare med följande meddelande:

>Hej jag är en glad tjej som bor i Umeå vars enda målsättning med det här är att hitta en danspartner. Jag har försökt med folk jag känner men ingen kan eller vill. Nu får jag förlita mej på detta! Mvh⁄danstjejen ps: det är bugg det handlar om! ds. <

Haha. Fantastiskt. Nån här som känner nån vars stora dröm är att lära sig bugga, vänligen kontakta underteckad.

// Linnéa

3 kommentarer:

DubbelM sa...

Hörre du, se till att hitta en danspartner annars kommer du få dansa med svettiga gubbar i skinnväst och få stygga blickar från övriga kvinnor på kursen. talar av egen erfarenhet. (10-4= over and out)

Linnéa sa...

hahah...ni östersundare alltså. det är nåt med er och styrdans :) man kan ge sig fan på att alla från östersund (de flesta jag känner iaf i min ålder) kan det där med styrdansens oskrivna lagar och är vana att vara ute på logdans...verkar lite som att det hör till kulturen därifrån

Ellen Englund sa...

Hallå, kan du inte byta bloggnamn, det tar en halvtimme för mig att skriva det. Dagen i-lands problem.