fredag 9 januari 2009

These boots are made for walkin (and that's JUST what they do).

Åh, gud...såhär var det va;
Vaknade av mig själv 11.15 efter att ha stängt av 9:00 alarmet i sömnen.
Ja, det gjorde ju inget...njöt av kaffe å frukost och kände hur solen strålade mig i nacken...
Hastade på mig kläder och älgade iväg mot Östra Ersboda för lite mysig secondhand shopping, lite sytembolag och avslutningsvis lite storhandling för att sen ta bussen hem, var det tänkt. Och precis så blev det också...med ett litetlitet undantag på slutet. Den där jävla busshållplatsen som enligt turlistan ska va placerad i ÖstraErsbodacentrum, vars fan är den?!?! För alltså..nu hade jag en sprängfylld ryggsäck och två fulla kassar att släpa på. Och helt på sanning skulle jag ha tagit bussen som gick 14:51, men eftersom jag hela tiden hittade hållplatser där inte min buss passerade förbi dröjde det ändå tills 15:43 innan jag hittade den rätta hållplatsen, på marieberg. Och under den här tiden var jag ständigt promenerande, som i en cirkel med hopp om en lämplig hållplats. Mer och mer irriterad över lokaltrafiken. Faktum är ju att jag hade vart hemma vid det laget om jag inte snurrat runt så väldigt. Nej, tacka vet jag de gamla klassiska apostlahästarna. Alltid bäst när det gäller.

Inga kommentarer: